2020

Lakosi Krisztián, Lakosi Richárd

magyar Formatervezési Díj 2017-2019-es katalógusA

A Magyar Formatervezési Díj 40 éves. Minden év kora tavaszán hirdetik meg termék, vizuális kommunikáció, terv és diák kategóriában.

 

Lakosi Krisztián, Lakosi Richárd: a Magyar Képzőművészeti Egyetem tervezőgrafika szakán szereztünk diplomát 2018-ban, ez idő alatt alapítottuk az L2 -t, ami elsősorban arculattervezéssel és brand építéssel, művészeti vezetéssel és kiadványtervezéssel foglalkozik.
Emellett többször volt szerencsénk tanítani, és előadni is a fenti témákban. Célunk ez idő alatt, innovatív és haladó szellemben tervezni a legkisebb ügyfélnek és a legnagyobbnak is.

2019

HALÁSZ GABI, BÁCSI RÓBERT LÁSZLÓ, URBÁN ÁDÁM:
ESÉLY

Bácsi Róbert László és Urbán Ádám a Pictorial Collective tagjai, melynek létrejöttét az motiválta, hogy olyan fotográfiai közösség alakuljon, amelyben a tagok egymástól függetlenül, de egymást inspirálva dolgozzanak.

Ennek a könyvnek a képanyaga és megszerkesztése, az itt folyó műhelymunka eredménye. A könyv végül Halász Gabi grafikus tipográfiájával nyerte el végleges formáját.

Niczkó Zsuzsanna: non hodgkin limfoma

Földi Viktor: mutasd a smukkod!

2018

Szabó imola julianna:

Egy árva házról

(szöllősi mátyás fényképeivel)

A pályamű egy kísérlet. A célom, hogy közel menjen az olvasó (olvasás közben) minden tekintetben ezekhez az emberekhez, akikről a képsorozat szól.

Minél közelebb érezze magát, mintha egy ablakon nézne be, és ott látná a lakókat.

Kelemen richárd: ipm

Heltai ákos: ifipark (szalay zoltán fényképeivel)

hlatki dorottya: kapocs (bujnovszky tamás fényképeivel)

máté réka: 7100-20 (farkas kata kamilla és nemecskó nóra képeivel)

2017

KASSAI FERENC:

SZEMTŐL SZEMBEN
– KÉPEK A SZOMBATHELYI
ZSIDÓSÁG TÖRTÉNETÉBŐL

A Szemtől szemben album 40 – társadalom-, kultúr- és eseménytörténeti – fejezet köré csoportosítva, 1178 képen, 651 megszemélyesített emberi arcon és 1168 néven keresztül mutatja be a soá előtti 3200 fős szombathelyi zsidóság mindennapjait, az egyes személyek, családok, csoportok életét, a zsidó közösség anyagi, szellemi kultúráját, vallását, hagyományait, társadalmát, valamint pusztulását és a vészkorszak utáni újjáéledését. Ezáltal a modern Szombathely 19–20. századi történelmének egy ez idáig rejtve maradt világába nyújt érzékeny és izgalmas betekintést, egyúttal a helyi mikroközösség prizmáján keresztül láttatja a Magyarországon és Közép-Európában élő vidéki zsidóság mindennapi történetét.

Icsu Renáta

Szabó Imola Julianna

2016

Kelemen richárd:

apollo space program

Szabó imola julianna: hajszálerek

kiss ferenc: scutum

icsu renáta: öt év és még 63

2015

I. helyezett: Bárd Johanna

Heltai Csaba, a zsűri tagja: Az idén harmadszorra megrendezett pályázatra 25 pályamű érkezett. Nagyon örültünk minden pályázatnak, és annak, hogy beküldött munkáikkal évről évre egyre többen segítenek abban, hogy a Molnár István-díj hagyományt teremtsen. Reméljük, ez a pályázat segít  megőrizni emlékezetünkben Molnár István alakját, és ahogy az eddig években, úgy most is, a legszínvonalasabb pályaművek joggal lehetnek Molnár István munkásságnak méltó szellemi örökösei.

Az első helyezett Bárd Johanna lett, Érzék / képek az Antroposzférából című, Gáti György képeiből készül albumtervéért. A Lucien Hervé-nek ajánlott hommage a fényképek erőteljes fény-árnyék hatásából táplálkozva, szigorúan szerkesztett, már-már mérnöki eszközökkel teremti meg a maga sarkos, kontrasztokra épülő tipográfiai rendszerét.

 

Puskás Marcell

doily magazine

Czakó Zsolt

 

paralell portrék

Szabó Imola Julianna

Karaiz József

liszka hintája

volt egyszer egy vidámpark

2014

2014 – I. helyezett: Nyilassy Lili

Kemény Zoltán, a zsűri elnökének értékelése: A leporellót – bevallom – először a Ponton Galériában láttam, diplomamunkaként, ahol – Nyilassy Lili védésével együtt – beleszerettem ebbe az „összművészeti” kísérletbe.

Tudom, hogy egy diplomafeladat – és bocsánat, hogy nem a pályázatról ejtek először szót – azon „első komoly próbálkozások” közé tartozik, amikor is mindent bizonyítva, mindennek sikerülnie kell!

Hát, ez egy ilyen munka – minden sikerült!

Nagyon örültem, amikor a pályázati anyagok között viszontláthattam. Nagyon örültem, mert nagyon „idevalónak” érzem azt

– hogy egy fotóalbum merjen leporelló lenni,

– hogy egy fotóalbum vállalkozzon bemutatni egy régi technikát,

– hogy egy fotóalbum e technikának pontos leírásával (is) szolgáljon,

– hogy egy fotóalbum képkísérő szövegei versek (is) lehessenek,

– hogy egy fotóalbum „fizikai magyarázatokkal” (is) szolgáljon,

– hogy egy fotóalbum szövegoldalai tipográfiai bravúrok legyenek,

– hogy egy fotóalbum képválogatása elmeséljen mindent az eljárásról,

– hogy egy fotóalbum címe tökéletesen „fedje” mindezt.

... és hogy ez a fotóalbumleporelló-diplomamunka-pályázati anyag mennyire „felnőtt” érett kísérlet, hogy mennyire annak tartom – sajnálom, hogy mai kultúranyesett világunkban nem juthat eszébe egy kiadónak az eltűnt fotóeljárásokból ily módon sorozatot készíteni, és azt egy régi fotósdobozban árulni mindenhol, mindenkinek aki szereti a fotográfiát.

... és hogy ez a fotóalbumleporelló akkor is elvitte volna az első díjat, ha Molnár István ülhetett volna helyettem a zsűrielnök székében!

 

Nyilassy Lili munkája

az első díjas pályamű installációja a Magyar Sajtófotó kiállításon

2014 – II. helyezett: Molnár Annamária

pujaro

2014 – II. helyezett: Galicz Krisztián

minden héten háború

2013

sweet apocalypse

I. helyezett: Simon José

Simon José munkája (NERO Homme magazin) minden porcikájában átgondolt, az oldalak/oldalpárok kiválóan komponáltak, a tipó tiszta, sallangmentes. A tervezőnek nem volt könnyű dolga az egyenként is igen erős fotóanyag kezelésével, de a képek egymásmelletisége, egymás-utánisága, a képek nagysága, a filmszerű képkivágások, a képek belső iránya..., mind-mind biztos képszerkesztői kézre (és főleg szemre!) vall. No és ne felejtkezzünk el a tipo-grafikai szakma biztos tudásáról sem.

És az ötlet, hogy az oldalakon/oldalpárokon meg-megjeleníti tudásunk egyik „titkos”, rendesen láthatatlanul jelen lévő alapját, a klasszikus tükörszerkesztői vonalhálót vagy annak részleteit, nem öncélúan, de minden esetben az oldalpár kompozícióját hangsúlyozva-erősítve-díszítve, és nem csak a beavatottak számára..., de minden olvasó, néző (a befogadó) számára: mintegy „mágikus” erővel fokozva az oldalpár kompozícióját.

A  kép és kép, a kép és szöveg (a nyomtatott és a nem-nyomtatott felület) egymás közötti viszonya, az ellentétek és arányok alkalmazásának ritmusa, valamint az apró, finom tipográfiai díszítések teremtik meg azt az izgalmas harmóniát, ami fellelhető minden professzionális megjelenítésben (a tervezés kiterjesztése az oldal minden pontjára!).

Nádai Ferenc, a zsűri elnöke

www.simonsays.hu

II. helyezett: Kovalik Máté

múzeum café